I dag er det akkurat et år siden meg og min venninne drog til Australia, nærmere bestemt Sydney. Det var to spente jenter som ikke visste helt hva som ventet oss da vi begynte reisen vår den syvende april i fjor. Jeg kan med hånden på hjertet si at det som ventet oss var et eventyr jeg ikke har opplevd makan til. Vi storkoste oss i verdens skjønneste leilighet i det fineste landet og den fineste byen jeg vet om. Australia tok virkelig pusten fra meg og jeg har aldri hatt et så stort ønske om å dra tilbake til et sted. Turen vår var så fin, med koselige samtaler, mye vandring i gater og parker, oppdagelsesferder til strender og små fjell, fallskjermhopping, bading, god mat og god drikke, fint vær og stygt vær, shopping i butikker og shopping på søtem markeder, sightseeing, kenguru fikk vi møte og vi fikk også sett hvor Home and Away blir spilt inn. Gøy gøy gøy! Som jeg savner denne turen! Siste kvelden vår der nede drog vi inn til byen og såg på soldnedgangen over Harbour Bridge. En helt nydelig avslutning på en nydelig tur, noe som bildene ikke helt rettferdiggjør.

Heihei! Har fortsatt litt bilder igjen fra den nydelige turen meg og Anine hadde til Sydney i vår. Vi gjorde mye forskjellig dere nede og en dag besøkte vi Chinese Garden of Friendship. Det er en utrolig fin kinesisk hage som ligger nede ved havnen i Sydney. Var så koselig å vandre i så nydelige omgivelser og været var helt på topp så vi hadde virkelig en fin dag denne dagen!

For en syk syk syk opplevelse det var å hoppe i fallskjerm! Hadde egentlig aldri trodd jeg kom til å tørre å gjøre noe sånn noengang, men så fant jeg plutselig ut at jeg ville hoppe i fallskjerm da vi var i Australia. Så ja, da hoppet jeg da. Var ufattelig skummelt å kaste seg ut av flyet for det føles jo veldig unaturlig. Så var det fritt fall i rundt 45 sek og det likte jeg ikke haha. Men når fallskjermen kom opp ble jeg meget glad og avslappet og nøt resten av hoppet. Utsikten der oppe i fra var helt syk som dere kanskje ser på noen av bildene. Utrolig glad jeg hoppet og mest sannsynlig kommer jeg nok til å gjøre det igjen for å si det sånn!

Photo: Anette (for det meste, jeg har tatt de av hun da)

For en fin tur med en fantastisk fin reisepartner! Paris er virkelig en av mine favoritt byer her i verden! Det er så nydelig her, og spesielt når det er så fint vær som vi hadde! Vi fikk gjort masse på de fem dagene vi var her, vi besøkte Sacré-Coeur, Notre Dame, Disneyland, Montmartre, og Louvre blant annet. Var også en tur i toppen Eiffeltårnet og der måtte vi kjøpe litt overprisa champagne, så klart. Vi bodde i en utrolig skjønn leilighet oppe i 18 arrondissement. Her stortrivdes vi og hadde den fineste balkongen hvor vi nøt noen flasker vin med nydelig utsikt. Anette var superflink og tok masse masse bilder, så mer kommer. Holder på å lage et eget innlegg fra Disneyland og så har jeg litt antrekksbilder fra denne nydelig by.

Masse reiseinlnlegg for tiden, men har så mye jeg vil vise dere! En av de første dagene våre i Sydney spaserte vi gjennom Royal Botanical Garden. Jeg har aldri vært i en botanisk hage før, så ikke gale at den første jeg går i er i Sydney. Hagen var utrolig nydelig med flotte blomster og trær. Man kan gå gjennom hagen og ned til Opera huset og man kan gå et ganske langt stykke langs sjøen. Dette var utrolig fint og behagelig å komme unna byens bråkete gater litt. Det eneste jeg syns var negativt her var alle fuglene som gikk rundt, hahah. Jeg er livredd for fugler og syns derfor dette var ganske så skummelt. Reiste heldigvis på tur med den flinkeste fugleskremmeren jeg kjenner så det gikk egentlig ganske bra da.

Hei alle sammen! Var jo som sagt i London forrige uke og da tok jeg noen bilder jeg ville dele med dere. Vi hadde fint vær, deilig temperatur, spiste god mat og hadde mye godt i glasset. Hadde en helt fantastisk tur med min kjære pappa! Vi besøkte også to universitet der borte, og det gjorde ting mye klarere i forhold til en avgjørelse. Fikk godt inntrykk av begge, men har ikke bestemt meg helt enda. Håper alle har en bra uke!

Endelig skal jeg tilbake til denne flotte byen jeg ble så forelsket i forrige gang! Meg og Anette reiser snart og jeg gleder meg helt vilt! Forrige gang jeg var der var i 2012 så begynne å bli en stund siden. Da reiste jeg med mormor og min søster og vi hadde en helt fantastisk tur. Satser på det blir like bra denne gangen! Skal prøve å ta like mange fine bilder nå og så da har jeg litt å vise dere når jeg kommer hjem til helgen. Håper alle får en super mandag!

Vi besøkte Bondi Beach to dager i løpet av turen vår, og begge dagene gikk vi inn til Bronte som er en strand litt lenger borte. Det går en fin coastwalk bortover her og er absolutt verdt å teste ut. Den ene dagen gikk vi enda lenger innover til Coogee, dette anbefales også å gjøre! Man ser så masse fin natur og det er jo så deilig med litt sjølukt! Gleder meg til jeg en gang skal tilbake hit!

Heihei, tenkte bare å titte innom før vi drar avgårde til flyplassen. Blir to spennende dager med masse inntrykk og jeg gleder meg veldig. Er glad pappa er med meg så slipper jeg å huske all informasjonen helt alene og så har jeg litt moralsk støtte. Gleder meg! Snakkes plutselig!

Her kommer et bildedryss fra vår fantastiske tur til Sydney! Vi opplevde utrolig mye på tre uker der nede. Jeg hoppet i fallskjerm, vi besøkte Palm Beach og Bondi Beach, en dyrehage og fikk ellers sett det meste av byen Sydney. Har mange mange flere bilder, men har delt de litt opp i tema innlegg så det kommer mer. Vi hadde fint vær store deler av turen, med unntak av et par dager da en kraftig storm herjet i New South Wales regionen. Vi klarte oss liekvel fint og koste oss inne på kjøpesenter og i den koselige leiligheten vår. Vi leide denne gjennom airbnb og var utrolig fornøyd! Alt i alt har det vært en helt fantastisk tur med et helt fantastisk reisefølge! Kan ikke tro hvor fort de tre ukene vi var der gikk. De fløy rett og slett forbi og plutselig måtte vi reise hjem igjen. Kunne godt tenkt meg å vært lenger, men tror kanskje det er lurt å reise hjem før man blir lei. Vet ikke helt jeg, men om man har lyst å dra hjem den dagen hjemreisen kommer har man kanskje vært for lenge?

Kofferten er pakket, passet er funnet frem og jeg kjenner jeg er utrolig klar for å reise nå! Det er under et døgn til vi setter oss på det første flyet til
Amsterdam. Videre derfra skal vi ta fly til en flyplass i Sør-Kina før turen endelig går videre til Sydney!
Jeg gleder meg utrolig mye! Det skal bli fint å komme seg litt vekk og oppleve noe nytt sammen med en av mine favoritt personer.
Har funnet litt inspirasjonsbilder fra rundt om kring i verden mens jeg sitter her og teller ned timene til avreise.

Kan nesten ikke vente til 7. april, da setter meg og min fineste Anine kursen til Australia, nærmere bestemt Sydney!
Gleder meg så utrolig mye! Blir spennende å oppleve et helt nytt sted ingen av oss har vært på før.  I tre uker skal
vi være i Australia, med en koselig leilighet i Sydney som base. Dette blir så bra!

Nå er det snart et år siden meg og Anette var i København. Det var en fantastisk tur der vi shoppet, satt på cafe, spiste god mat og shoppet enda litt mer. Etter denne turen er København blitt en av mine favoritt byer. Den er så koselig og man kan liksom finne små unike cafeer og steder å spise. I sommer drog jeg tilbake til København med familien og vi hadde noen helt supre dager. For å si det på den måten blir det nok ikke så altfor lenge til jeg drar tilbake.

skjørt og hatt hm tee og jakke weekday veske tiger of sweeden sko reebooks sokker topshop solbriller urban outfitters

I påsken var jeg så heldig å få reise til London med min fine mamma, min kjære søster og kjæresten hennes. Det var en kjempe koselig tur med fint vær, shopping, god mat og noe godt i glasset i tillegg til fantastisk selskap. Legger med litt bilder fra en av favoritt byene mine og et antrekk. Gikk med hatt hver dag der borte, sykt hærlig for da trenger jeg ikke tenke på om håret blir flatt utover dagen haha

Fine fine London! Dette var siste dagen vår, da var vi på Madame Tussauds og tok London Eye. Fikk også shoppet litt, så dagen ble veldig bra. Været var ikke så veldig mye å skryte av, så bildene er ikke de aller beste, menmen.. I dag er jeg ikke helt i form, så derfor har sofaen vært min beste venn sammen med te og greys. Ha en finfin kveld!

Hei dere! Her ser dere litt bilder fra fine, kalde London. Var utrolig kaldt der når vi var der, men jeg hadde ullgenser og pelsjakko mi, så da gikk det fint. Tok veldig lite bilder, men her ser dere noen utenfor hotellet vårt i Paddington, og noen er tatt oppe med Hyde Park. Vi tok mye undergrunn der borte, og siste dagen tok jeg den faktisk alene fordi ingen andre ville være med meg og shoppe. Føltes som om jeg bodde i London da. Elsker hvertfall storbyer! Føler meg så "hjemme" der, sikkert fordi ingen er like og alle har på en måte sin egen unike stil. Men nå skal jeg sove, må være våken til en ny skoleuke.. Håper alle får en fin uke!

Heisann! Kofferten er pakket, jeg koser meg med iskaffi og det er bare en time til vi reiser til flyplassen. Gleder meg masse nå kjenner jeg! Har aldri vært i London så gleder meg til å se byen og så klart til å shoppe!  Har skrevet ned mange fine antrekk i min søte notatbok som jeg skal gå med i London. Elsker å planlegge og skrive ned, føler jeg har mer kontroll då. Ellers er reiseantrekket mitt enkelt, bestående av en svart bukse og dongeriskjorten fra carlings som ble brukt i de to forrige innleggene. Skal prøve å ta masse fine bilder til dere og så skrives vi når jeg kommer hjem, altså på tirsdag blir det vell. Kommer kanskje ett innlegg i løpet av helgen som er forhåndskrevet, spørs om jeg får tid. Ha en nydelig helg alle fine! Det skal hvertfall jeg!

Heisann! Her er litt bilder fra dag tre i Paris. Da tok vi tog til Disneyland og det var så gøy!! Følte meg som en femmåring igjen og måtte så klart kjøpe minni ører. Vi gikk rundt med noen andre som reiste på samme tur som oss, tok noen berg og dalbaner og litt sånne andre greier. På kvelden var det en parade med masse lysende vogner. Det var utrolig kult og da fikk vi se alle disney figurene! Ååå, jeg koste meg utrolig mye den dagen!! Ha en finfin dag!

Hei og hopp! Her er litt bilder  fra andre dagen vår i Paris. Vi besøkte Sacre Coeur kirken som dere ser øverst, Sainte Chapelle der glassemaleriet er fra og Notre Dame. Vi gikk også litt rundt i Paris og shoppet litt og sånn. Om kvelden gikk vi ned igjen til Notre Dame og da var det noen folk utenfor som lekte med ilden holdt jeg på å si. De sjonglerte med brennende greier og rokket rokkeringer som brant. Hvertfall litt kult og se på. Ha en nydelig dag dere!

Forhåndskrevet innlegg, jeg er nok i bryllup no! Antrekk kommer kanskje til uken.

Bedre sent enn aldri? Her er bilder fra min, mormor og min søster sin tur til Paris i august. Jeg er litt sen med å legge ut bilder, men de komme når jeg får tid. Her er hvertfall dag en, da var vi oppe i Eiffeltårnet, besøkte Triumfbuen og spiste på Champe Elysees. En utrolig fin start på turen. Ha en fin ondsdagskveld videre

Yoyo! Her er resten av bildene jeg tok i New York. De er tatt siste dagen vår der borte når vi var på sånn guidet busstur. Det var dødsfint vær og sånn 30 grader, så ganske varmt å sitte på toppen av den derre bussen. Hvertfall ser dere bilder av Empire State Buliding, Macy's, Chinatown, FN bygningen og litt til. Ååå, savner det sånn når jeg ser på bilder. Gler meg til å reise bort igjen en eller annen gang i fremtiden, selvom det nok blir en god stund til.. Dagen i dag har gått med til konf til min fine søster. Har kost meg sykelig mye og spist altfor masse kake.. Men det er jo det sånne dager er til for. Nå er jeg trøtt og sliten og gler meg til å legge meg. Peeeace ouuut og god natt! <3

kjole forever 21 dongerijakke vintage belte american apperal smykker american eagle sko deena & ozzy

maxi skjørt bikbok by jenny skavlan genser forever 21 dongerijakke vintage veske hm solbriller accessorize

maxikjole topshop skjorte hm dongerijakke vintage veske hm solbriller mango sko accessorize

Hei på dåkkar! Her er en liten bildeserie med noen antrekk fra NYC som jeg ikke har vist dere, eller dere har vell sett litt sneakpeaks men.. Dongerijakken og vesken ble brukt en del der borte for å si det sånn. Vesken er perfekt størrelse, akkurat plass til kamera, mobil og bankkort og dongerijakken er min skatt! Ellers gikk jeg mye med klær som var lett å ta av og på når jeg shoppet og veldig lite accessorise så ikke mange gøye antrekk. Dere har fått de beste! De øverste er forresten fra når vi var på musikal! Ha en fantastisk kveld!

Yoyo! Nå sitter jeg på skolen og har spanskblokkdag, så tenkte jeg kunne legge ut noen flere bilder fra NY. Her ser dere rockefeller center både om dagen og om kvelden, der det er skøytebane og sånn konferansesenter. Dere ser også times square om kvelden og noen bilder fra helikopterturen vår! Sykt koooonge altsåå! Om noen skal NY må dere ta dere en tur i helikopter og se byen slik, det er så fantastisk awesome! Ellers kommer det flere bildere senere en gang, siden det ble for mange med alt i ett innlegg! See you!

Hei fantastiske mennesker! Her er litt bilder fra dag to i verdens fineste by, altså fra fredag! Litt fra Time Square, m&m butikken, Central Park og diverse. Har ikke rukket å poste de før, men det går vell egentlig ganske greit for alle. Ellers er vi nettopp kommet inn, har vært på musikal, sykelig bra! Skal fortelle dere mer i innlegget som kommer fra lørdag. I dag har vi også fått shoppet en del, gått en del og kost oss masse! Elsker livet her borte, og for å si det sånn dette er ikke siste gang jeg reiser hit! Men skal sove nå, i måren er det helikopter tur og mer shopping! Love yo guys <3 sjåast!

shorts diy sko toms blazer og veske hm tee fillippa k solbriller cubus belte vintage

Heisann snuppedupper! Livet her borte er ingenting annet enn fantastisk! Så mye inspirasjon overalt! Idag har vi vært i Central Park blant annet og fått shoppet en del rundt om kring! Ellers har jeg fått mange nye favoritter i klesskapet og noen nye sko. Elsker det ene paret helt sykt mye! Skal vise dere engang! Ellers ser dere mange av mine "gamle" favoritter i antrekket over, feks shortsen og blazeren, loove! Og toms sko, takk og lov for at jeg har hatt de i dag, har vært så sykt mye gåing at det skulle ikke vært mulig! Men bra med litt "trening" for porsjonene her borte er så store at jeg ikke klarer å spise halvparten engang. Det var faktisk en kelner som trodde jeg ikke likte maten siden jeg nesten ikke hadde spist og ville gi meg noe ant.. Jeg derimot var jo så mett at jeg trodde jeg sku sprikke, så hadde hun komt med en like stor porsjon av noe ant hadde jeg skreket!

Skal vise dere flere bilder fra byen i måren, er så trøtt nå! Go natt dere fine der hjemme!

Hei på dåkkar! Her er litt bilder fra i går, tatt fra taxien og hotellrommet vårt for det meste. Men altså, denne byen er bare så utrolig fantastisk! For det første er alle utrolig hyggelige, for det andre er det så mange forskjellige folk så alle inspirerer liksom på sin måte og for det tredje er det masse masse bra butikker! Stortrives allerede for å si det sånn, og det beste av alt er at vi våknet klokken syv og solen skinner som bare det! Nydelig skal jeg si dere! Tror dette kommer til å bli en konge dag!

I går kveld var vi ute og gikk litt når vi kom og senere var vi ute og spiste på TGI Friday og så gikk vi ned til Time Square! Helt sykt fint og kult, og alt det der! Fikk kjøpt meg to kjoler i går og nå er det snart ut igjnn å shoppe mer. Hehee, deilig å våkne så tidlig fordi vi får så mye ut av dagen, men er dødstrøtt om kvelden da. Men nå må vi gå og finne en plass og spise frokost og så blir det vell noen starbuks i dag og! Ha en nydelig dag hjemme! Jeg storkoser meg :D

dongerijakke vintage skjorte hm tee gina tricot bukse kappahl

Hei nydelig folk! Når dere leser det er jeg på vei til flyplassen, på flyplassen i Bergen eller Oslo eller langt oppe i luften. For nå dere er dagen kommet for avreise til byen som aldri sover. Hallo, er helt sykt!!!! Reiseruten vår er fly fra Bergen til Oslo, og så videre derifra og direkte til New York! Jeg har faktisk ikke ord hvor mye jeg gleder meg, selvom det egentlig ikke har gått opp for meg enda.. Men skal ikke plage dere mer med min glede! Over ser dere en sneakpeak på reiseantrekket, kan hende dere får litt mer bilder, får se når jeg lander! Ellers skal jeg prøve å blogge der borte, vist jeg har internett og sånne greier. Ønsk meg god tur da!!! Love you all kjære lesere, dere er blitt så flink å kommentere, makes me so happy!

Gjett hvor jeg skal da? NEW YORK! Ja, du leste riktig. Det er så syyykt, men den 12. april reiser jeg, Marte og pappa til byen som aldri sover. Jeg gleder meg som en liten unge, dette er liksom drømmebyen av alle drømmebyer! Så når vi er der borte skal vi på musikal på Broadway og vi skal fly helikopter over hele byen. Kan dere tenke dere noe så awesooome?

Kjenner nesten jeg er litt misunnelig på meg selv.. Skal hvertfall shoppe masse der borte og bare nyte det. Vi reiser jo bort den 12. april som er en torsdag, og vi lander der i to tiden. Så reiser vi hjem igjenn mandag kveld. Blir så utrolig kongee!! Gler meg!!!!!

Kristinetm

Legg meg til som venn

· April 2016 · Mars 2016 · Februar 2016 · Januar 2016 · Desember 2015 · Oktober 2015 · September 2015 · August 2015 · Juli 2015 · Juni 2015 · Mai 2015 · April 2015 · Mars 2015 · Februar 2015 · Januar 2015 · September 2014 · August 2014 · Juni 2014 · Mai 2014 · Januar 2014 · Juli 2013 · Mars 2013 · Februar 2013 · Januar 2013 · Desember 2012 · November 2012 · Oktober 2012 · September 2012 · August 2012 · Juli 2012

· antrekk · bare bilder · beauty · Blogg · inspirasjon · London · mote · reise · studie · SYNNÆÆÆ · tanker · til vanlig · tips · video

Søk i bloggen

Linker

· blogg.no · Få din egen blogg!

Design

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på
blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.